سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام زمان (عج)
جمعه 87 دی 6 :: 6:20 عصر ::  نویسنده : حامد
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام

یکی از اصلی ترین دلایلی که اهل سنت و وهابیها در مورد خلافت ابوبکر به آن استدلال می کنند این که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با فرستادن ابوبکر برای امامت نماز در آخرین روزهای عمر شریفشان است که در حقیقت لیاقت او را برای خلافت و جانشینی خودشان اعلام کرده اند.

حال اگر از مشکل دار بودن سند حدیث که در تمامی کتبی که آورده شده مشکل دار و نا صحیح است بگذرم به یک تناقض بسیار آشکار در این ماجرا اشاره می کنم.

همانطور که در کتب تاریخی شیعه و سنی به تواتر آمده است رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در اواخر عمر شریف خویش به اسامة بن زید دستور دادند لشکری آماده نماید و به مسلمانان نیز دستور دادند که به آن لشکرگاه رفته و تحت امر اسامه آماده حمله به دشمنان اسلام شوند . وی نیروهای خویش را جمع کرده و در منطقه جرف در سه مایلی مدینه اردوگاه زد .

ابن سعد در این زمینه می گوید :

فلما أصبح یوم الخمیس عقد لأسامة لواء بیده ثم قال أغز بسم الله فی سبیل الله فقاتل من کفر بالله فخرج بلوائه وعقودا فدفعه إلى بریدة بن الحصیب الأسلمی وعسکر بالجرف فلم یبق أحد من وجوه المهاجرین الأولین والأنصار إلا انتدب فی تلک الغزوة فیهم أبو بکر الصدیق وعمر بن الخطاب وأبو عبیدة بن الجراح وسعد بن أبی وقاص وسعید بن زید وقتادة بن النعمان وسلمة بن أسلم بن حریش .

الطبقات الکبرى ، محمد بن سعد بن منیع أبو عبدالله البصری الزهری (متوفی: 230هـ) ج 2 ، ص 190 ، ناشر : دار صادر - بیروت .

صبح روز پنجشنبه رسول خدا پرچم را به دست اسامه داده و فرمودند با نام خدا در راه خدا جهاد نما و با کفار بجنگ . وی با پرچم خویش بیرون آمده و چند پرچم آماده کرده و آنها را به بریده بن حصیب اسلمی داد و در جرف اردو زد . هیچ یک از بزرگان مهاجر و انصار باقی نماند مگر آنکه به آن لشگر مأمور شد که در بین ایشان ابوبکر و عمر و ابوعبیده و سعد بن ابی وقاص و سعید بن زید و قتاده بن نعمان و سملة بن اسلم بن حریش بودند .

اما عده ای از دستور رسول خدا (ص) مخالفت کرده و از این دستور سرپیچی نمودند ؛ رسول خدا از این کار خشمگین شده و به نقل علمای شیعه و گروهی از علمای اهل سنت ایشان را لعنت فرمودند :

الخلاف الثانی فی مرضه أنه قال جهزوا جیش أسامة لعن الله من تخلف عنه فقال قوم یجب علینا امتثال أمره واسامة قد برز من المدینة وقال قوم قد اشتد مرض النبی علیه الصلاة والسلام فلا تسع قلوبنا مفارقته والحالة هذه فنصبر حتى نبصر أی شىء یکون من أمره
... پیامبر اکرم[صلی الله علیه وآله وسلم] فرمود: لعنت خدا بر کسی که از سپاه أسامه تخلف ورزد...
الملل والنحل ، شهرستانی (548 هـ ) ، ج1 ، ص23 .

وکاختلافهم بعد ذلک فی التخلف عن جیش أسامة فقال قوم بموجب الاتباع لقوله صلى الله علیه وسلم جهزوا جیش أسامة لعن الله من تخلف عنه
... پیامبر اکرم[ صلی الله علیه وآله وسلم]فرمود: لعنت خدا بر کسی باد که از سپاه أسامه تخلْف ورزد...
المواقف ، عضد الدین عبدالرحمن بن أحمد إیجی (756 هـ ) ، ج3 ، ص 650 .

وقام أسامة فتجهز للخروج ، فلما أفاق رسول الله صلى الله علیه وآله سأل عن أسامة والبعث ، فأخبر أنهم یتجهزون ، فجعل یقول : أنفذوا بعث أسامة ، لعن الله من تخلف عنه وکرّر ذلک
... پیامبر اکرم[ صلی الله علیه وآله وسلم]فرمود: لعنت خدا بر کسی باد که از سپاه أسامه تخلّف ورزد...
شرح نهج البلاغة ، ابن أبی الحدید ( 656 هـ ) ، ج 6 ، ص 52 .

خوب با توجه به احادیث بالا کسانی که از لشکر اسامه مخالفت کرده و در مدینه ماندند مورد لعن نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قرار گرفته اند.

حال دقت کنید اگر ابوبکر در مدینه بوده و به جای نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نماز خوانده چون از لشکر اسامه مخالفت کرده و به آن نپیوسته مورد لعن نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قرار گرفته و آیا شخصی که مورد لعن نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم باشد می تواند لیاقت خلافت داشته باشد؟؟؟و اگر هم که در لشکر اسامه بوده و مخالفت نکرده پس نمازی در کار نبوده!!!

به نظر شما ما کدام یک را قبول کنیم؟؟؟

باتشکر - یاعلی



موضوع مطلب :
یکشنبه 87 مرداد 27 :: 5:19 عصر ::  نویسنده : حامد

سلام

 

میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف  بر همگان مبارک باد.

 




موضوع مطلب :
<   1   2